هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد پای صحبت پیمانکاران مدیریت‌شهری | همدلی برای گذر از روز‌های سخت

  • کد خبر: ۹۵۳۶۱
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
شهردار مشهد پای صحبت پیمانکاران مدیریت‌شهری | همدلی برای گذر از روز‌های سخت
صبح دیروز (۲۰ دی ۱۴۰۰) شماری از پیمانکاران شهرداری مشهد که مدتی است خواستار دریافت مطالبات یک ساله شان هستند، در عرصه میدان شهدا جمع شدند و از شهردار مشهد خواستند پای صحبتشان بنشیند و پیگیر مطالباتشان باشد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» در شهرداری مشهد این هفته متفاوت‌تر از هفته‌های پیشین بود. ماجرا از این قرار است که صبح دیروز شماری از پیمانکاران شهرداری که مدتی است خواستار دریافت مطالبات یک ساله شان هستند، در عرصه میدان شهدا جمع شدند و از شهردار مشهد خواستند پای صحبتشان بنشیند و پیگیر مطالباتشان باشد.

سیدعبدا... ارجائی هم خواسته شان را اجابت کرد، اما پیمانکاران به پیشنهاد شهردار برای اینکه شماری از آن‌ها به نمایندگی از دیگران در دفتر او حاضر شوند و از مطالباتشان بگویند، رغبت چندانی نشان ندادند و این شد که همه با هم راهی طبقه دوم ساختمان شهرداری شدند.

از آنجا که دفتر شهردار گنجایش پذیرایی از حدود ۱۰۰ نفر را ندارد، ارجائی در محوطه بیرونی دفترش میزبان این پیمانکاران شد و دقایقی بعد، این تجمع به ملاقاتی صمیمی و نشست کارشناسی تبدیل شد.

آن طور که پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد گزارش کرده، ارجائی درباره محور اصلی مطالبات پیمانکاران گفت: پروژه‌هایی به آنان ابلاغ شده است که مطالعات کافی ندارد و در طول اجرا مشکلاتی ایجاد می‌کند، یا پروژه‌ای را کلنگ زنی می‌کنند که زمین مرتبط برای این پروژه خریده نشده است و پیمانکار متحمل ضرر و زیان می‌شود.

وی فراوانی نظارت‌های دست وپاگیر و فرایند‌های طولانی اداری را از دیگر مشکلات پیمانکاران بیان و تصریح کرد: مخاطب قرارگرفتن پیمانکار در فرایند کمیسیون ماده ۲۴ و نپرداختن به موقع مطالبات آن‌ها در یک سال گذشته از مهم‌ترین محور‌های این گفتگو بود.

ارجائی درباره پرداخت بدهی‌ها بیان کرد: روند پرداختی‌ها آغاز شده است. میزان بدهی‌ها رقم شایان توجهی است، ولی جای نگرانی وجود ندارد و پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای پیمانکاران توضیح دادیم که شهرداری و پیمانکاران شریک هستند و باید با هم شهر را اداره کنند. موقعیت کنونی نیز به ما و آنان ارث رسیده است. پیمانکار مقصر وضعیت کنونی نیست، اما باید با صبر، حوصله و تدبیر از این اوضاع عبور کنیم.

شهردار مشهد تأکید کرد: همه تلاشمان را برای پرداخت مطالبات انجام می‌دهیم. نپرداختن به موقع مطالبات آن‌ها در یک سال گذشته به پیمانکاران ضرر و زیان وارد کرده است و ما سعی در جبران ضرر داریم.

مشکلات دوره‌های گذشته تکرار نمی‌شود

همچنین به گزارش رکنا، شهردار مشهد در جمع پیمانکاران گفت: همه می‌دانیم از نیمه دوم سال ۱۳٩٩ چه اتفاقاتی در مدیریت شهری افتاد. انتظار نداشته باشید پروژه‌ای را ادامه دهیم که به ضرر مردم است.

وی اضافه کرد: ما محکم روی معوقات و پروژه‌هایی که چندبرابر بودجه شهرداری کلنگ خورده است، ایستاده ایم، وگرنه من آخرت خود را به خاطر شهرداری خراب نخواهم کرد و عطای این کار را به لقایش می‌بخشم.

وی گفت: وقتی بعد از کلنگ زنی و سه ماه پس از آغاز پروژه، دفترچه محاسبات به پیمانکار ارائه می‌شود، بی شک پیمانکار به مشکلات زیادی برمی خورد. اگر در این دوره شهرداری چنین مشکلاتی پیش آمد، شما هرچه دلتان خواست بگویید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:
بدهی شهرداری به پیمانکاران در حال پرداخت است

ایسنا| رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بدهی به پیمانکاران در حال پرداخت است. پیمانکاران ضمن درک اوضاع، به ما در پیشبرد پروژه‌ها یاری رسانند.

حسن موحدیان افزود: پیمانکاران شریک ما هستند و ما به شریکان خود متعهدیم تا حقوقشان ضایع نشود. آن‌ها باید به شهرداری کمک کنند و در عین حال وضعیت ما را نیز درک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری‌ها در ماه‌های منتهی به پاییز از لحاظ درآمدی با کاهش روبه رو می‌شوند، گفت: کاهش درآمد به سرعت در ماه‌های آینده جبران می‌شود و با مصوبه شورای اسلامی شهر درباره تخفیف‌هایی که در پایان سال اعطا می‌کند، می‌توانیم بدهی‌های پیمانکاران را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: براساس آماری که در ماه‌های گذشته اعلام شده است، باید ۳ هزارمیلیاردتومان برای سند‌های نهایی شده و ۶ هزارمیلیاردتومان تا پایان سال آینده پرداخت کنیم که نسبت به بودجه و سرمایه‌ای که شهرداری در اختیار دارد، عددی نیست و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر درباره پیشبرد پروژه‌های نیمه تمام در مشهد اظهار کرد: وضعیت فعالیت در شهرداری به این گونه است که در هر دوره‌ای تعدادی پروژه نیمه تمام از دوره قبل دریافت می‌کند.

وی افزود: اجرای پروژه‌های نیمه تمام شهر در دستورکارمان است و متعهدیم آن‌ها را به پایان برسانیم. بنده به اجرای آن‌ها اصرار دارم و در نشست با شهردار مشهد و اعضای شورای اسلامی شهر به تحقق این مهم تأکید دارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->